Bokomtaler
De fleste forlag gir også ut bøker innen livsstil og interiør, fra både norske og utenlandske forfattere. Her kommer presentasjoner av bøker og linker til steder hvor du kan bestille de. La deg inspirere til nye forandringer i ditt hjem. God lesning!

JAMIES SUPERMAT
En ny og inspirerende bok fra den kjente kokken Jamie Oliver. Gled deg til en bok med flotte bilder og lettfattelig tekst til retter fra hans ulike reiser.  Her finner du mattips til retter på 15 og 30 minutter. Perfekt bok til alle som liker å kose seg med maten. Dette er mat som gjør deg frisk og glad! matvarer.

Utgitt av: Gyldendal Forlag
Skrevet av: Jamie Oliver
Bestilling: www.bokkilden.no bokhandlere
Veil.utsalgspris: kr 349,- pr stk
LAVFODMAP
Her er boken for deg med sensitiv mage. En flott bok med informasjon om hvordan leve med senstiv mage med FODMAP dietten.  Boken har fine bilder med inspirasjon til å lage over 80 oppskrifter med fristende retter og smarte ukesmenye samt oversikt over matvarer.

Utgitt av: FriskForlag
Skrevet av: Julianne Lyngstad
Veil.utsalgspris: kr 349,- pr stk
Ditt utekjøkken
Her er boken for alle som er glad i lage mat ute om sommeren. En smart boka som gir deg mange gode råd om planleggeing og bygging av eget kjøkken og uterom. Her finner du tegninger og beskrivelser for grillutstyr, komfyr, røykovn, terrassevarmer og andre ting for å nyte livet ute om sommeren.

Utgitt av: CappelenDamm
Skrevet av: Hans-Gunnar Samuelsson
Veil.utsalgspris: kr 99,- pr stk
Juicy familie!
Gi barna frukt og grønnsaker til frokost - i ett enkelt glass juice! Slik får hele familien en god start på dagen, og alle blir fulle av energi. Juicing er en perfekt måte å sørge for at både store og små får i seg alle de viktige næringsstoffene vi trenger i hverdagen. Det er enkelt, kjapt, og det smaker godt. I Juicy familie! får du mange fristende oppskrifter på supersunne juicer laget med ferske råvarer.

Utgitt av: Schibsted Forlag
Skrevet av: Carina Hultin Dahlman
Veil.utsalgspris: kr 262,- pr stk
Paleo
Her er boken om steinalderkost. Boken gir innsikt i hvordan legge om kostholdet til steinalderkost. Ønsker du bedre søvn, bedre hud, mer stabilt humør og lettere kropp, da er kanskje steinalderkost noe for deg. Boken gir inspirasjon til et nytt kosthold samt har også en smart ukesmeny. Les mer her.

Utgitt av: Stenersen Forlag
Skrevet av: Sara Lossius
Veil.utsalgspris: kr 349,- pr stk
Allergi og matintoleranse
Her er boken for alle som sliter med ulike typer problemer med fordøyelsen, enten de ikke tåler mel eller melk. Boken gir innsikt i hvordan leve med matallergi. Boken har over 300 oppskrifter. Overfølsomhet for mat rammer både liten og stor. Her finner du inspirasjon til hverdag og fest.

Utgitt av: Kom Forlag
Skrevet av: Svein Magnus Gjønvik, Roald Bolle og Marianne Bjerke.

Veil.utsalgspris: kr 349,- pr stk
Takkebakst - inspirasjon til bakeglede på takke
Boken gir innføring i den gamle baketradisjonen å bake på takke. Boken beskriver tradisjonell takkebakst, men også hvordan takke kan benyttes i andre sammenhenger. I tillegg til å bake lefser, flatbrød og tynnkaker, er takke også perfekt som erstatning for grill i festlig lag. Boken gir innføring trinn for trinn og passer like godt for nybegynnere som erfarne takkebakere. Boken er rikt illustrert med vakre bilder og har også menyforslag for hver årstid. En bok for alle som er glad i å bake på takke.

Utgitt av: Midtskog Gård
Skrevet av: Siv Henningstad
Veil.utsalgspris: kr 275,- pr stk
Pippi Power
Den kjente danske forfatteren Gitte Jørgensen har skrevet bok om Pippi Power. Det er en bok til inspirasjon til å se verden og livet sitt med nye øyne. Boken omhandler indre kraft, å skape, pasjon, selvfølelse, kreativitet, nettverk og nytelse. En morsom og lekende bok som setter fokus på hvordan hverdagen er og hvordan vi kan endre hverdagen til bli mer slik vi drømmer om. Pippi er en figur vi alle kjenner og henne som rollefigur gir latter og glede til livets små og store utfordringer. Pippi gjør det hun har lyst til og hun skaper sitt eget magiske liv. Hun søker det beste for andre mennesker. Hun tar ikke bekymringer på forskudd. Hun har humør og fantasi! En inspirerende bok til deg selv, din venninne, din mamma og din svigermor...

Utgitt av: Cappelen Damm
Skrevet av: Gitte Jørgensen
Bestilling:www.damm.no bokhandlere
Veil.utsalgspris: kr 329,- pr stk
Kinesisk horoskop
Den kjente astrologen Henning Hai Lee Yang har gitt ut en ny bok om kinesisk astrologi for 2010. Boken gir oversikt over årstabell, kunsten å velge sin store kjærlighet, hva vil skje i Tigrenes år 2010 samt oversikt over de 12 dyrene og hva som skjer uke for uke i hvert tegn. Boken gir inspirasjon til å planlegge det nye året 2010 i forhold til arbeidsliv, kjærlighet og andre mennesker.

Utgitt av: Cappelen Damm
Skrevet av: Henning Hai Lee Yang
Bestilling:www.damm.no bokhandlere
Veil.utsalgspris: kr 179,- pr stk
Møt din skytsengel
Denne boken er en selvutviklingsbok som gir deg veiledning i å se deg selv med nye øyne. Boken gir deg innføring i chakraene, auraen, meditasjon, jording, universet, englene og nydelige oppskrifter fra Camilla Jensen. Boken har vakre bilder og tankefulle dikt og tekster. Dette er boken som gir deg ny inspirasjon i hverdagen!  Sett av litt tid hver dag og oppdag nye ressurser hos deg selv! En annerledes bok om selvutvikling som gir deg sterkere intuisjon og indre glede!

Utgitt av: Cappelen Damm
Skrevet av: Prinsesse Märtha Louise og Elisabeth Samnøy
Bestilling:www.damm.no bokhandlere
Veil.utsalgspris: kr 349,- pr stk
Med natur på menyen
Den kjente kokken Charlotte Mohn har gitt ut egen bok. Her får du lokale oppskrifter fra hennes hjemsted Opaker Gård i Solør. Boken er delt opp i vår, sommer, høst og vinter. Boken har flotte og innbydende bilder av de kjente fotografene Nina og Jim Hensley. Boken gir også vin, akevitt og ølforslag. En flott kokebok for alle som er opptatt av norske mattradisjoner.

Utgitt av: Gyldendal
Skrevet av:
Charlotte Mohn
Bestilling:
bokhandlere
Veil.utsalgspris: kr 349,-

Ketsjup er ålreit
Her er boken for deg som er på jakt etter raske og sunne hverdagstips til enkel og god mat for liten og stor. Boken gir inspirasjon til planlegging, frokost, lunsj, mellommåltid, middag samt gode og sunne desserter hver dag! Boken er illustrert med delikate bilder som gir deg vann i munn. Denne boken er lettfattelig skrevet og du blir inspirert til å bruke mer frukt, grønnsaker, fisk, naturris og fullkornsprodukter samt deilige oppskrifter på smoothie. En herlig bok om hverdagsmat for alle!

Utgitt av: Cappelen Damm
Skrevet av: Kari Jaquesson
Bestilling:www.damm.no bokhandlere
Veil.utsalgspris: kr 299,- pr stk
Norske bær fra natur og hage
Endelig en bok om norske bær med inspirasjon til sanking, bevaring og fristende oppskrifter. Boken har flotte bilder og er oversiktelig skrevet. Her finner du alt fra virksomme stoffer i bær, oppbevaring, sylting, frysing, hermetisering, safting samt tørking av bær til bærdrammer. Her finner du oppskrifter på 23 forskjellige bærtyper. Dette er boken for alle som elsker å lage eget syltetøy og koser seg med å plukke bær i egen hage eller i skogen. Flott bok for alle er glad i å ta vare på råvarer fra naturen!

Utgitt av: Tun Forlag
Skrevet av:
Kirsten Winge og Ove Bergersen
Bestilling:
bokhandlere
Veil.utsalgspris: kr 399,-

Hva skjer i Norge?
Her er en oppsiktsvekkende bok som viser til mediaoppslag i Aftenposten og andre medier om hva dagens politikere på stortinget gjør uten at det får konsekvenser. Boken gir en oversikt over alt fra pengeskandaler, korrupsjon til løftebrudd som skjer blant politikere på stortinget. Hvorfor blir vanlige borgere straffet hardt og urimelig, mens samme lovbrudd hos stortingspolitikere blir forbigått uten straff? Boken stiller spørsmål ved viktige temaer som innvandrere og asylsøkere, helse-Norge, miljø og bistandspolitikk, skoler og forskning samt pensjoner, trygder, skatter og avgifter. En smart bok for alle som vil stille de riktige spørsmål ved høstens stortingsvalg og vil påvirke slik at vi for et rettferdig demokrati for alle som bor i Norge.

Utgitt av: Aschehoug
Skrevet av:
Tove Steinbo
Bestilling:
bokhandlere
Veil.utsalgspris: kr 329,-

Grønn og skjønn
Endelig en inspirerende bok om å leve et grønt og skjønt liv i tråd med en hektisk hverdag. Denne boken gir miljøtips en ny innpakning. Med humor og glede gir hun leseren lyst til å forandre sin hverdag og tenke grønt og økologisk samt se på emballasje med nye øyne. Forfatteren er småbarnsmamma og gir supre tips innenfor tema skjønnhet, hjem, trening, stil, mat, reise og hage. Hun har også en flott web med blogg på adressen www.gorgeouselygreen.com

Utgitt av: Cappelen Damm
Skrevet av: Sophie Uliano
Bestilling:www.damm.no bokhandlere
Veil.utsalgspris: kr 349,- pr stk
Akrylmaling trinn for trinn
Her er boken for alle som vil lære å male akrylmaling. Boken er delt opp i materialer og teknikker, farger, lys, dybde og virkning. Med vakre og inspirerende bilder gjør at du for lyst til å starte med en gang. Boken er informativt laget og gir gode forklaringer trinn for trinn. En vakker bok for alle som går med en liten drøm i magen om å lære å male.

Utgitt av: Cappelen Damm
Skrevet av: Phyllis McDowell
Bestilling:www.damm.no bokhandlere
Veil.utsalgspris: kr 289,- pr stk
Lag din egen kreative hage med flettet pil
Dette er boken for alle som er glad i lage ting selv. Her får du praktisk innføring trinn for trinn slik at du kan lage ditt eget gjerde, potter, portal, levegg, stol, bord, kompostbinge og dekorasjonsball. Vakre bilder gjør det inspirerende å komme i gang. Flott bok for alle som har en liten hageflekk og har stor glede av å lage ting selv eller flotte gaver.

Utgitt av: Vega Forlag
Skrevet av: Jeanette Grønli
Bestilling: www.vegaforlag.no  bokhandlere
Veil.utsalgspris: kr 399,- pr stk
Kjernesunn familie
Få økt overskudd, mindre stress og bedre familieliv med et liv uten sukker og kunstige stoffer. Denne boken er skrevet av den kjente danske familiesunnhetseksperten Ninka-Bernadette Mauritson. Boken er delt opp i forskjellige temaer; spis sunnere og bli gladere, sparetips og shoppingtips, livsstilsendring, giftfritt hjem, familiemosjon, hjemmeapotek, familiemat uten sukker, gluten og melk, kom i gang-guiden samt mange oppskrifter for et sunt familieliv. En super smart bok for alle, også besteforeldre!

Utgitt av: Cappelen Damm
Skrevet av: Ninka-Bernadette Mauritson
Bestilling:www.damm.no bokhandlere
Veil.utsalgspris: kr 349,- pr stk
Mirakeljuice dietten
Ekstra overskudd og samtidig lett ned i vekt med riktig juice. Boken Mirakeljuice dietten er boken som gir deg som er opptatt av helse og livsstil. Boken gir deg 42 oppskrifter samt tips til trening og en smart 7 dagers diett med deilige juicer.  Kom i form og få mer overskudd med juice hver dag!.

Utgitt av: Gyldendal
Skrevet av:
Amanda Cross
Bestilling:
bokhandlere
Veil.utsalgspris: kr 199,-

Brukt på nytt
Dette er boken for alle som er opptatt av gjenbruk. Boken er full av gode tips og inspirasjoner samt flotte bilder. Her finner du tips om garn, tekstiler, papir, glass, metall, tre og lapping. Lag flotte ting til deg selv og smarte gaver.

Utgitt av: Samlaget
Skrevet av:
Kathrine Gregersen
Bestilling:
bokhandlere
Veil.utsalgspris: kr 299,-

Sjarmerende gjenbruk
Her er nok flott bok med tittelen sjarmerende gjenbruk. Denne boken er en skattekiste for alle som er glad i å se gamle ting brukt på en ny måte. Her finner du insprasjon til alt fra dørskil, tavlemaling, stettefat, Norgesglass, knagger, puter og pledd, lamper og lampeskjermer, grytekluter til vesker og kurver. En utrolig vakker bok som blir årets bok for alle interiørinteresserte.

Utgitt av: Gyldendal
Skrevet av:
Ellen Dyrop og Hanna Krtistinsdottir
Bestilling:
bokhandlere
Veil.utsalgspris: kr 349,-

Vin for dummies
Her er oppslagsverket for alle som er glad i vin og vinkultur. Her får du tips og råd til alt fra hvordan du åpner en vin, lager vin, skiller mellom god og dårlig vin, lærer om aroma og balanse, riktig vin til riktig måltid samt de forskjellige vindistrikt i verden. Et oppslagsverk som er smart å ha i veska på tur for en bedre vinopplevelse!. Flott gave til alle vinelskere.

Utgitt av: IDGBoks
Skrevet av:
Ed McCarthy og Mary Ewing-Mulligan
Bestilling:
bokhandlere
Veil.utsalgspris: kr 149,-

Hjemme hos jamie
Den kjente engelske TV-kokken Jamie Oliver har laget en praktkokebok som tar for seg alle årstider samt også inspirasjon til å dyrke dine egne grønnsaker, bær og urter. Boken er fylt med flotte bilder og med 100 oppskrifter fordelt på hver årstid kan du glede deg til herlige matopplevelser. Underteksten på boken; Det gode liv går matveien gir oss fokus på hvor viktig matglede er hver dag hele året.  Perfekt bok for alle som er glad i å lage mat.

Utgitt av: Gyldendal Forlag
Skrevet av:
Jamie OIiver
Bestilling:
bokhandlere
Veil.utsalgspris: kr 399,-

Festmat fra vann, skog og fjell
Her er boken med inspirasjon til flotte festmat menyer enten du skal ha bryllup, barnedåp, juleselskap, konfirmasjon, sølvbryllup, barneselskap eller påskeselskap. Flotte bilder og lettfattelig oppskrifter gjør det lett å komme igang. Perfekt bok til alle som er glad i å lage god mat, enten du liker råstoffer fra vann, skog eller fjell.

Utgitt av: Tun Forlag
Skrevet av:
Kirsten Winge og Kåre Vidar Pedersen
Bestilling:
bokhandlere
Veil.utsalgspris: kr 398,-

Søtt og sunt - gaver fra kjøkkenet
Sett av et par kvelder eller en helg og lag personlige og hjemmelagde matgaver til jul. Boken søtt og sunt gir inspirasjon til å lage spennende matgaver selv. Her finner du oppskrift på chutney, pickles, syltetøy, saft, gele, hermetikk, dessert, formkaker, gjærbakst, knekkebrød, kaker og kjeks, tørkede urter samt gode tips til hvordan du skal lage dekorative matgaver. Flott gave til alle som liker å ta vare på mattradisjoner.

Utgitt av: Tun Forlag
Skrevet av:
Inger Wethe
Bestilling:
bokhandlere
Veil.utsalgspris: kr 259,-

Syklubbber
Her er boken for alle oss jenter som setter pris på venninnenettverk. Boken presenterer forskjellige typer syklubber. Her blir du kjent med syklubb for de som syr og strikker til for de som liker å dra på tur og treningsvenninner. Boken gir også inspirerende oppskrifter på deilige venninnemenyer for små og store samlinger. Flott gave til venninner, mamma og svigermor.

Utgitt av: Tun Forlag
Skrevet av:
Anne Marie Hvattum
Bestilling:
bokhandlere
Veil.utsalgspris: kr 298,-

Redesign
Endelig en bok for deg som er glad i å fornye små og store klesprosjekter. Boken er inspirerende og med flotte bilder og enkle arbeidstegninger, er det lett å komme igang. Finn frem gamle klær og bli trendy på 1-2-3. Her finner du forslag til redesign av overdeler, skjørt, bukser, tilbehør samt ting til hjemmet som puter og håndklær. Sett av litt tid et par kvelder og du har et nytt antrekk til deg selv eller smarte gaver.

Utgitt av: Tun Forlag
Skrevet av:
Karen Marie Dehn
Bestilling:
bokhandlere
Veil.utsalgspris: kr 290,-

Levende hage
Her er boken for alle som liker å jobbe i hagen. Boken gir inspirasjon til å ha en levende og naturlig hage. Her finner du info om planter for sansene, dyr i hagen, vann i hagen samt stor og fyldig oversikt over planter for en levende hage. En praktisk bok for alle hageelskere med stor og liten hageflekk.

Utgitt av: Boksenteret Forlag
Skrevet av:
Dag Tjernshaugen
Bestilling:
Veil.utsalgspris: kr 228,-

Tildas hus
Gled deg til en ny bok fra kreative Tone Finnanger. Boken Tildas hus er fylt av søte og sjarmerende figurer og tekstiler til hjemmet. Her finner du oppskrifter på alt fra tøfler, gulvmatte, vesker, hjerter, presskannevarmer, bordbrikker, stolputer til varmeflasketrekk. Vakre bilder og inspirerende tekst, gjør det enkelt å komme i gang. Perfekt gave for alle som liker å fornye hjemmet sitt.

Utgitt av: Cappelen
Skrevet av: Tone Finnanger
Bestilling: www.cappelen.no bokhandlere og interiørbutikker
Veil.utsalgspris: kr 298,- pr stk
Fest og farger
Her er boken med inspirasjon og kreative ideer til små og store selskap. Boken gir tips til barnedåp, konfirmasjon, 18-årsdag, bryllup og sommerfester...Boken har fine bilder  med gode arbeidstegninger slik at det er lett å komme igang. Dette er boken for alle som liker å lage vakre og personlige bord til små og store fester!

Utgitt av: Cappelen Damm
Skrevet av: Gitte Schou Hansen
Bestilling: www.damm.no bokhandlere
Veil.utsalgspris: kr 259,- pr stk
Maskeball i strikking og hekling
Den kjente designeren Tine Solheim har gitt ut et praktverk innen strikking og hekling. Her finner du fantastiske oppskrifter til alt fra festkjoler til vesker og vakre interiørdetaljer som puter og tepper. Boken er prydet med dikt og sitater utvalgt av forfatteren. Fotograf Lisbeth Michelsen har laget vakre bilder og boken gir deg lyst til å hente frem strikkepinner eller heklenål og leke med farger.  Med spennende detaljer som perler eller en heklet kant på en topp eller kjole og du har et personlig antrekk. Boken har oppskrifter til alle modellene. La boken ligge frem til inspirasjon og glede.

Utgitt av: Cappelen Damm
Skrevet av: Tine Solheim
Bestilling: www.damm.no bokhandlere
Veil.utsalgspris: kr 369,- pr stk
Berulfsens fargerike
Den kjente programlederen Torkjell Berulfsen har i samarbeid med fotograf Rolf Larsen gitt ut boken Berulfsen fargerike basert på TV-serie av samme navn. Boken forteller den spennende historiene til de forskjellige fargene og deres betydning i forskjellige land og kulturer. Boken er rikt illustrert av vakre bilder. En bok for alle som er opptatt av farger og fargenes historie.

Utgitt av: NRK Aktivum AS
Skrevet av: Rolf Larsen og Torkjell Berulfsen
Bestilling: www.nrk.no bokhandlere og interiørbutikker
Veil.utsalgspris: kr 349,- pr stk
Innredning og oppussing med enkle grep
Den kjente stylisten Jane Cumberbatch har med sin bok innredning og oppussing laget en bok for alle som vil fornye seg med enkle grep. Boken inneholder blant annet 20 praktiske prosjekter som viser trinn for trinn hvordan du går frem. Boken gir inspirasjon til gjenbruk og har mange gode tips. Boken gir lyst til fornyelse både ute og inne, hjemme og på hytta.

Utgitt av: Cappelen
Skrevet av: Tone Finnanger
Veil.utsalgspris: kr 329,- pr stk
10 minutter til fastere lår og en litt mer spretten rumpe
Kari Jaquesson er ute med ny bok om trening og kosthold. Denne boken har fokus på hvordan få fastere lår og litt mer spretten rumpe. Boken er i hendig format og med flotte bilder og lettfattelig tekst gjør det enkelt å komme igang. Alle øvelsene er lette å gjøre  hjemme. Boken har også et eget kapittel med pilates øvelser. Boken avsluttes med tips til et sunnere og mer fargerikt kosthold for hele familien.

Utgitt av: Cappelen Damm
Skrevet av: Kari Jaquesson
Bestilling: www.damm.no bokhandlere
Veil.utsalgspris: kr 299,- pr stk
100% OPPUSSING
Her er boken for alle som liker å pusse opp enten det er hjemme eller på hytta. Boken er delt inn i 3 deler, del 1 gir råd om planlegging, stil og fargevalg, del 2 gir råd om gjør det selv trinn for trinn og del 3 gir råd om innredingstips og interiørdetaljer. En bok for alle som er glad i fornyelse!

Utgitt av: Boksenteret Forlag
Skrevet av:
Dag Thorstensen og Kari Osvold
Bestilling:
Veil.utsalgspris: kr 328,-

Tildas julehus
Gled deg til en ny bok fra kreative Tone Finnanger. Med boken Tildas julehus kommer du i den rette julestemningen. Her finner du oppskrift på alt fra engler, fugler, griser, epler, hjerter til julestrømper og juledekorasjoner for både ute og inne. En koselig bok for alle som liker å lage personlige dekorasjoner til hjemmet og søte julegaver.

Utgitt av: Cappelen
Skrevet av: Tone Finnanger
Veil.utsalgspris: kr 298,- pr stk
sett FARGE på det
Her er boken for deg som er opptatt av farger. Den kjente stylisten Kari Osvold har skrevet mange bøker innen innredning. Denne boken tar for seg bruk av farger for å skape et personlig hjem. Boken gir god innføring i bruk av farger, fargespråk og fargeteori samt hvordan du finner de riktige fargetonene. Vakre bilder gir inspirasjon til å se boligen din med nye øyne. Dette er boken for alle som er glad i innredning enten det er hjemme eller på hytta.

Utgitt av: Boksenteret Forlag
Skrevet av:
Kari Osvold
Bestilling:
Veil.utsalgspris: kr 298,-

Shin Yong -
Bo og leve harmonisk med blomster og planter
Her er er boken for deg som er glad i blomster og planter. Shin Yong er inspirasjon til å bo og leve harmonisk med blomster og planter. Boken tar for seg inngangsparti, terrasse og balkong samt flere rom i en bolig. Boken er rikt illustrert med vakre bilder og gir deg lyst til å fornye både blomster og planter sett med Feng Shui øyne. Bakerst i boken har du også et eget planteleksikon. Dette er et praktfullt oppslagsverk for alle som er opptatt av Feng Shui, blomster og planter.

Utgitt av: Euroflorist
Skrevet av:
Dr Gabriele Weimann
Bestilling: www.euroflorist.no, bokhandel
Veil.utsalgspris: kr 289,-

Oppdag Oslo!
Endelig en guide til opplevelser i Oslo. Boken er i et smart format som passer godt i veska. Boken har flotte bilder, veibeskrivelser samt tips til severdigheter, markeder, underholdning, mat og drikke samt aktiviteter for små og store for hele året.

Utgitt av: Dinamo Forlag
Skrevet av: Heidi N. Lorentsen

Bestilling: www.dinamo.no, bokhandel
Veil.utsalgspris: kr 198,-

Sånn vil jeg ha det
Her er boken for deg som er opptatt av interiør. Boken tar for seg fem aktuelle innredingstiler, bruk av farger, former og lys. Boken gir deg gode råd og tips for fargesetting av vegger, valg av gulvmaterialer samt smarte tips for å skape de viktige detaljene som gardiner, belysning, bøker, blomster, vaser, puter, tepper mm En inspirerende bok for alle som liker fornyelse enten det gjelder hjemme eller på hytta.

Utgitt av: Boksenteret Forlag
Skrevet av:
Beathe Slipher og Kari Osvold
Bestilling:
Veil.utsalgspris: kr 328,-

Hage uten jord på naturlig vis
Her er boken for deg med liten hage, balkong eller terrasse. Boken er har flotte bilder og gir råd om hvordan du kan dyrke blomster og planter på liten plass. Boken gir også inspirasjon til utekjøkken, belysning, vanning, gjødsling, planter i potter, overvintring, planter for frostfritt under glass samt smarte oversikter over planter som tåler skygge, klatreplanter og grønnsaker. En liten og praktisk bok for alle med små hager.

Utgitt av: Boksenteret Forlag
Skrevet av:
Nils Skaarer
Bestilling:
Veil.utsalgspris: kr 228,-

Utekjøkkenboka
Er du glad i å være ute på terrassene, er dette boken for deg. Her finner du inspirasjon til små og store utekjøkkenløsninger. Boken har flotte bilder som gir deg lyst til å lage din egen utekjøkkenkrok samt tips til muring av bakerovn. Boken gir også inspirasjon til planlegging av uteplassen, utepeiser, benker, hyller, levegger, røykeovn, grillutstyr, utebelysning, småmøbler... Sommerboken for alle som liker å lage mat ute samt smarte tips for å forlenge sommeren.

Utgitt av: Boksenteret Forlag
Skrevet av:
Beathe Slipher, Ole J Krokstrand og Jan Lund
Bestilling:
Veil.utsalgspris: kr 328,-

Spansk - det nye spanske kjøkkenet
Den kjente kokken Jane Lawson har gitt ut en inspirerende kokebok om det spanske kjøkken. En vakker bok med nydelige bilder som virkelig gir deg lyst til å lage spanske retter. Boken gir deg oppskrifter på alt fra tapas, kjøtt- og fiskeretter, salater, desserter og kaker samt oppskrifter på cocktail og sangria. En bok som passer like godt på kjøkkenet som i stuen. En flott gave for alle som elsker Spania!

Utgitt av: Schiebsted Forlag
Skrevet av:
Jane Lawson
Bestilling:Schiebstedforlagene.no bokhandlere
Veil.utsalgspris: kr 339,-

Tildas påske
Sett av litt tid og kom i vårstemning med Tildas påske. En hyggelig aktivitetsbok for hele familien. Her finner du oppskrift på kort, tevarmere, eggvarmere, påskefigurer, eggdekorering. Boken gir ideer til påskepynt enten du liker filt, stoff eller leire samt trykkteknikker for tekstil til personlig forkle, håndkle og gryteklut. En hyggelig bok for alle som liker å lage personlige dekorasjoner til hjemmet.

Utgitt av: Cappelen
Skrevet av: Tone Finnanger
Veil.utsalgspris: kr 229,- pr stk
Økologisk mat
Her er boken for alle som er opptatt av hva vi putter i oss. Økologisk mat betyr  mat laget uten plantevernmidler. Økologisk gårdsbruk er mindre utsatt for sykdommer og mer skånsomt for miljøet. Denne kokeboken er laget av den kjente mattrioen Nina Dreyer Hensley, Jim Hensley og Paul Løwe. Boken gir deg over 100 oppskrifter basert på økologiske råvarer. Nydelige bilder og lettfattelige oppskrifter gjør det enkelt å komme igang. En smart bok for alle som er glad i å lage mat og samtidig opptatt av at gode råvarer gir deg sunn helse...

Utgitt av: Flux Forlag
Skrevet av:
Nina Dreyer Hensley, Jim Hensley og Paul Løwe
Bestilling:www.flux.no, bokhandlere
Veil.utsalgspris: kr 349,-

Late kjøkkenhager
Er du glad i urter og egne dyrkede frukt og grønnsaker, ja da er dette boken for deg.  Den kjente anleggsgartneren Tor Smaaland( NRK Frokost TV) har gitt ut flere bøker om hager. Boken Late kjøkkenhager er en smart bok for alle som vil lære mer om hvordan  dyrke urter, frukt og grønnsaker. Boken er rikt illustrert med bilder med inspirerende tekst. Egen oversikt viser når hvilke sorter blomstrer og hva de kan brukes til. Her finner du også tips til bruk av urter både i hagen og i kjøkkenkarmen. Urter både dufter og gjør godt for kropp og sjel hele året!

Utgitt av: Kagge
Skrevet av: Tor Smaaland
Bestilling: www.kagge.no bokhandlere og interiørbutikker
Veil.utsalgspris: kr 349,- pr stk
Velkommen - kunsten å ta vare på venner
Den kjente kokken fra God Morgen Norge, Wenche Andersen har gitt ut en ny inspirerende kokebok der hun har samlet sine beste oppskrifter og råd for hvordan man gjør det enkelt for å ha gjester. Boken er bygget opp rundt mat til hver årstid. Vakre bilder av fotograf Anne Manglerud gjør det lett å komme igang. En perfekt bok for alle som er glad i mat og gode venners lag.  Boken gir også gode råd om borddekking, invitasjoner og borddekorasjoner samt søte vertinnegaver.

Utgitt av: Boksenteret Forlag
Skrevet av:
Wenche Andersen
Bestilling: www.boksenteret.no  bokhandlere
Veil.utsalgspris: kr 328,-

Kunst i hjemmet
Boken Kunst i hjemmet gir råd om innredning med maleri, møbler, stoffer og samleobjekter. Boken er rikt illustrert med vakre fotografier. Bruk av kunst gir tips rom for rom i en bolig, Bruk av tekstiler som gardiner, stoffer, puter i et rom. Plassering av samlinger og lyssetting mm. En inspirasjon til alle uansett alder og boligstørrelse.

Utgitt av: Cappelen
Skrevet av: Karen Wheeler
Veil. kr 349,-